dinsdag 16 oktober 2012

Het slechtste in de mens.

De NS brengt daadwerkelijk het slechtste in de mens naar boven. Deze week wordt er gewerkt aan het spoor tussen Leiden en Hoofddorp, daarom rijdt mijn intercity naar Schiphol niet. Kijk, dat vind ik erg vervelend, omdat ik dus eerder naar m'n werk moet, wil ik op tijd komen.

Voor een hoop mensen, waarvan een deel nu letterlijk, om mij heen, is het meer dan vervelend. De Facebookupdates en het gemopper zijn wat mij betreft wel vermakelijk. Gezeur over te laat komen voor toetsen en dat ze er weer niks van snappen. Ik denk dan: als je een toets hebt en het al 2 dagen fout gaat door de werkzaamheden, neem je toch wat eerder de trein? Ik zat tenslotte ook een kwartier eerder in de bus dan gisteren, zodat ik op tijd op kantoor zou zijn. Stiekem geniet ik er wel van; leedvermaak, vooral in de trein.

Inmiddels zijn er 2 jongens naast mij komen zitten. De ene ziet er inderdaad uit als een wangster, maar degene tegenover hem is meer het type nerd.. Des te grappiger is het feit dat de tweede het meeste praat alsof hij allochtoon is. Ze mopperen op de NS, maar zijn eigenlijk blij dat ze 'tantoe laat op scorro zijn'.

Gisteren was ik erg slim en sluw en dus snel de trein in gegaan toen die binnen kwam op Amsterdam Zuid, zodat ik kon zitten in de nieuwe sprinter, op zo'n uitklapstoeltje. De mensen om mij heen waardeerden dit niet. Ik moest gaan staan. Toen ik op een vriendelijke toon vertelde dat ik erg last had van mijn knie (wat overigens wel zo is...) keek de mevrouw mij wat schuldig aan, maar vertikte het om sorry te zeggen.

Ik geniet lekker van al het gedoe deze week. Ik ga wel extra vroeg weg en probeer op tijd te komen. Als ik weer later ben, weten m'n collega's waarom. Mijn stagebegeleidsters hebben mij geleerd te genieten van dingen waar je niks aan kan doen. Dit is er duidelijk eentje van. Zitten, luisteren naar het gezeur van anderen over de trein is stiekem alleen maar goed!

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten