maandag 31 december 2012

To do or not to do: Goede voornemens

Ik doe een beetje van allebei... Ik ben namelijk vrij slecht in goede voornemens. Ik verzin er elk jaar wel een paar, waar ik me vervolgens na een week al niet meer aan houd. Zo hebben de volgende voornemens de revue al eens gepasseerd: sporten, stoppen met roken, meer nadenken voor ik iets zeg, mijn kamer netter houden en sowieso minder laten slingeren.

Dit jaar wil ik eigenlijk maar een goed voornemen volhouden en dat is hardlopen. Ik heb het nog niet zo lang geleden echt ontdekt, maar het is loodzwaar en tegelijkertijd heel fijn. Vandaag even niet. Ik ben niet echt dol op knalvuurwerk, om het maar subtiel te houden. Overmorgen gaan mijn schoenen weer aan. Een rondje om het jaar mee te beginnen. Heel misschien, afhankelijk van hoe ik mij voel als ik voor het eerst wakker word in 2013, ga ik morgen wel een rondje rennen.

Mijn goede voornemens zwakken dus behoorlijk af. Ik heb wel goede doelen gesteld. Ik wil in maart (ja, in maart al...) de CPC in Den Haag rennen. De afstand laat ik nog eventjes in het midden. 5 of 10 K, maar het doel is gesteld. Mijn eerste wedstrijd moet haast wel in Den Haag zijn. Mijn moeder weet ervan, dus ik moet wel meedoen. Om dit gemakkelijk(er) te halen, zal ik minder moeten roken. Hier ga ik mee beginnen op 2 januari. 1 januari is gewoon heel naïef; het jaar begint namelijk ook op 1 januari, wat een feestje met vriendjes en vriendinnetjes betekent. Hierbij zal ik, vrees ik, toch ook wel weer wat roken. Vandaar mijn wijze voornemen om niet te stoppen met roken, maar gewoon om minder te roken.

Ik weet wel dat 'minder' een moeilijke is, maar ik voel wel aan wat minder is en wat ik aan kan. Nu ga ik lekker een playlist maken waarmee ik kan hardlopen. Hiervoor ga ik even zoeken bij Annemerel.com en GirlsLove2Run.com; mijn favoriete sites voor hardlopers. :)

Hele fijne jaarwisseling en veel plezier vannacht!

Liefs, xx

Geen opmerkingen:

Een reactie posten